We hebben veel energie gestoken in het ontwerpen van een efficient afspraak systeem binnen de mogelijkheden die ons verzekeringstelsel ons biedt. Natuurlijk willen we je graag op tijd behandelen. Dat kan soms wel eens niet mogelijk zijn omdat bij eerder geplande behandeling uitloop is ontstaan door onverwachte omstandigheden. We proberen alle noodzakelijke geplande behandelingen uit te voeren, maar willen iedereen ook graag helpen als er zich een onverwacht probleem voor doet. Een gevolg is dan dat er een uitloop in de planning zal ontstaan. Wij vragen je dan om een klein beetje begrip op te brengen. Bedenk als je zelf een probleem hebt wil je dat ook graag zo snel mogelijk verholpen hebben ook al is dan de tijd niet helemaal toereikend. We begrijpen dat iedereen belangrijke verplichtingen heeft gedurende de dag en dat je tijd “kostbaar” is.
Orthodontische behandelingen duren bij ons gemiddeld anderhalf jaar en we realiseren ons dat je niet alle tijd van je werk kunt wegblijven en dat schoolgaande kinderen niet altijd hun lessen mogen verzuimen. Daarom bieden wij volwassenen en kinderen de controle tijd aan buiten de reguliere school- en werk uren. Het verzamelen van de gegevens, het plaatsen en het verwijderen van de apparatuur wordt tijdens kantoor uren gepland omdat dit lange afspraken zijn variërend van één tot twee uur. Voor losgekomen brackets of gebroken apparatuur proberen wij je zo spoedig mogelijk in te plannen op tijden die dan beschikbaar zijn.
Houdt rekening met onderstaande tijdsindicatie voor elk type afspraak:
Orthodontische krachten moeten nauwgezet worden gevolgd om optimale zorg te bieden. Daarom is supervisie en controle regelmatig nodig en is het natuurlijk belangrijk geen afspraak te missen. Heb je toch een afspraak gemist of moeten afzeggen dan zullen we altijd een nieuwe afspraak inplannen zodat de behandeling voortgang niet in gevaar komt. Wel kan het dan zo zijn dat we binnen kantoor uren moeten plannen om de voortgang te bewaken.
Ben je een afspraak vergeten dan proberen we je te bellen en overleggen we of je alsnog kunt komen of dat het verstandiger is om een nieuwe afspraak te plannen.
We doen ons best om al onze patiënten tegemoet te komen rekening houdend met onze capaciteit. Om deze reden raden we je aan alles in het werk te stellen om je geplande bezoek aan te houden.
Het is afhankelijk van het dagprogramma of we patiënten die te laat zijn voor hun afspraak alsnog kunnen helpen. We streven ernaar iedereen op tijd te behandelen en we proberen u te helpen ok al bent u te laat maar vragen dan wel om wat geduld. Wanneer iemand later is of niet telefonisch heeft doorgegeven dat brackets los zijn geraakt of draden kapot zijn dan kan het nodig zijn een nieuwe afspraak te moeten maken.
Wanneer een afspraak moet worden verplaatst om één of andere reden, dan vragen wij je om de eerstvolgende beschikbare afspraak te accepteren om zo vertragingen te voorkomen. We proberen je zo snel mogelijk in te plannen rekening houden met de mogelijkheden die we hebben.
Maandag tot en met donderdag: 07:00 ― 21:00
Vrijdag: 07:00 ― 17:00
Zaterdag: 08:00 ― 12:30